Business Captivus

alphabet general stuff
alphabet general stuff

Micile afaceri pierd teren in piata datorita incapatanarii patronilor de a investi in reclama. Multe firme din sectorul mic si mijlociu au supravietuit pietii datorita vanzarilor inertiale date de nebunia consumului. Fie ca faceai ceva, fie ca nu faceai nimic iti pica si tie de-o ciorba si-un profit la final de luna.

Azi asa, maine asa, micul intreprinzator s-a acomodat cu noua lui postura negandindu-se pe termen lung ca „ulciorul nu merge de multe ori la apa” si ca undeva se va infunda acest „noroc” determinat de vantul consumului. Anii au trecut si micul greiere care „a cantat” in vant nu a capitalizat o suma alba pentru zile negre, drept pentru care iata-l in plina criza cu investitii paguboase si lipsa de cash pentru relansare.

Economic vorbind nu eram pregatiti pentru a deveni investitori. Castigand bani dintr-o miscare de inertie a pietii ne-am asezat pe o panta miscatoare care s-a transformat brusc din piata crescatoare in piata care scade. Analizele pietelor financiare arata ca de obicei caderea este mult mai mare decat cresterea, in crestere tendinta ta este de a risca mai mult pentru a castiga mai mult. In partea de scadere pe masura ce efectul dramatic creste si bugetul tau este in scadere ai aceeasi tendinta de a risca mai mult pentru a reveni cat mai repede macar la bugetul initial.

Dorinta de castig imediat este efectul pervers al pierderilor celor mai multi investitori neinstruiti, astfel criza este prapastia in care „oile economice” isi pierd cumpatul aruncandu-se in gol.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*