Calitatea invinge usor, usor!

Imi aduc aminte ca acum 8-9 ani incepeam aventura unui jurnal online. M-a prins microbul si sam inceput sa devin „scriitor cu norma intreaga”. Anii au trecut, mi-am imbunatatit usor, usor si stilul si structura articolelor si in consecinta au aparut si colaborarile de promovare. Eram super incanta cand am scris primele mele trei advertoriale. Simteam ca munca mea de doi ani si un pic daduse rezultate si ma simteam puternic motivat pentru a cotinua aventura scrisului.

Imi aduc aminte ca atunci era o nebunie maxima: TAG-urile, cuvintele cheie bolduite, linkurile directe si schimburile de linkuri creasteau peste noapte pagini de abia aparute. Evident ca motoarele de cautare au simtit ca oamenii se foloseau „eficient” de algoritmi pentru a creste artificial si au introdus criterii din ce in ce mai drastice de selectare a informatiilor cautate de utilizatori. Si daca ne referim strict doar la Google, trebuie sa spun ca la momentul (dupa ani buni de blamare a schimbarilor facute de ei), actualmente mie imi place in proportie de 90% ceea ce imi afiseaza. Sigur ca „de vina” nu sunt doar algoritmii dumnealui ci si tendinta cresterii calitatii campaniilor de content marketing. Oamenii au inteles cu adevarat esenta proverbului „MINCIUNA ARE PICOARE SCURTE” si au mai inteles ca doar facand SEO unei pagini cu continut slab calitativ, nu vor obtine prea mult. Poate doar spike-uri de trafic si atentia unor organizatori cu bugete mici de promovare, dar fara o crestere constanta pe termen indelungat

Partea cea mai interesanta a cresterii sanatoase a acestui segment si un partial apus al perioadei „erei” SEO este ceea ce numim la aceasta ora Native Advertising. Ce inseamna?

Inseamna personalizarea produsului / serviciului de care vorbeste bloggerul in articolul respectiv prin relatarea experintei proprii. Si in plus iseamna oferirea de trimiteri catre alte experiente sau trimiterea catre surse credibile si de incredere in legatura cu ceea ce promoveaza. (N.B. Fiind vorba de detalii si experiente proprii, partea de content marketing nici nu mai trebuie ceruta expres in breief-urile trimise, pentru ca ele apara natural si nu mai „deranjeaza” ochiul cititorului cum o faceau cu cativa ani in urma)

Si totusi o intrebare ramane:

Avand in vedere ca „toate partile implicate” au inteles fenomenul, oare care va fi URMATORUL PAS? oare ce alta gaseselnita frumoasa va gasi piata pentru imbunatatirea cautarilor noastre?

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*