tv flat screen
tv flat screen

Moare presa, moare TV-ul

Despre cum moare presa si cum moare TV sub presiune mediului am tot auzit din 2009 incoace si iata ca suntem in 2021 si TV-ul inca da tonul si muzica.

Cel mai mare pericol intr-un mediu nou aparut este sa canti prohodul celor vechi pana nu ai vazut ca-si dau ultima suflare. Uneori poate iti par ca sufla greu, dar atunci se regrupeaza pentru un nou asalt.

Si varsta, dar mai ales experienta i-a invatat sa respire cand gandesc. Cei mai noi in n-au timp de ganduri si de respiratie pentru ca au nevoie de cash. Vechiul au cash-ul si timpul deci sortiile sunt de partea lor.

Youtube vs. TV

Intr-un mod absolut firesc acestia si-au adaptat armele si s-au ridicat cumva in zona de influentare a publicului. Vezi top trending-ul de pe youtube si coreleaza-l cu emisiunile de la televiziuni de tip Kanal D.

Unde mai pui ca miscarile mai noi aduc vedete din online la TV. TV-ul inca vinde. Selly a aterizat cu un late night show la Prima TV. Zaiafet a fost cooptat in echipa Carcotasilor. Noaptea Tarziu isi facusera cuib prin Antene. Moldovenii cu show-ul lor au coborat de pe youtube direct pe Kanal D unde publicul pentru ei era deja antrenat. TV-ul inca ii vinde!

Asadar oricat de mult s-ar lauda astia mici cu butoanele primite de la gigantul Youtube mirajul mogulilor de televiziune este inca la . Altfel n-ai mai vedea un Dorian Popa prin te miri ce de talente in jurii si alte alea. Online-ul ii ajuta sa-si creasca notorietate, dar castigurile tot din colaborarile la firul ierbii se fac. Si in plus cresterea lor in youtube s-a datorat si prezentelor din cand in cand in stiri si nu numai.

Presa scris intre hartie si online

Privind situatia din presa scrisa doar aici putem sesiza migrarea din ziarul tiparit in mediul online. Costurile reduse cu publicarea stirilor corelate cu penetrarea smartphone-urilor si gadget-urilor de tip tableta a dus la acest fapt. 

Odata ce ai sesizat ca lumea a migrat cu enterteimentul catre online este clar ca nu prea mai ai de ce sa cheltuiesti bani pentru publicarea de . Singurele publicatii ramase pe baricada ziarului tiparit sunt revistele de tip integrame, revistele care nu apar zilnic si cateva ziare zilnice care isi pot permite o cheltuiala si care au cititori fani ai slovelor pe hartie.

In rest publicatiile cu stiri frugale care alimenteaza un segment mare de populatie si-au luat catrafusele din presa scrisa si isi desfasoara activitatea direct online. Oricum cititorii lor erau deja conectati.

Manipularea o arta care inca ne conduce

“Le garde meurt et ne se rend pas” (Garda moare, dar nu se preda)”, spunea odata Generalul francez  Pierre Cambronne cand englezii i-au cerut sa se predea in razboiul Frantei si al lui Napoleon cu Anglia si Prusia. La fel putem sa spunem si despre TV si presa! Garda veche moare, dar nu se preda. 

Moartea aici putem s-o trecem in dreptul schimbarii. Au mirosit sange in mediul clasic si atunci au angajat specialisti care sa le optimizeze viitorul prin prisma mediilor sociale. Cresterea in randul maselor generale le-a permis sa ajunga la public asa cum si-au dorit. Revenirea in fruntea maselor si-au facut-o prin online. 

Cel mai trist este ca in prezent masele sunt conduse prin dubla comanda TV+online. Un popor needucat lasat prada sacalilor media duce la rezultate politice precum cele de la alegerile din 2020 la parlamentare. 

Astfel ca nici un partid nu va pune pret pe cat timp stiu ca poporul poate sa fie dezbinat si condus prin cutia din perete(TV) si pachetul luminos din buzunar(smartphone). Manipularea isi continua povestea mai departe….

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*