„Proclamatia de la Bucuresti – 6 martie 2018”

Las si eu aici punctele Proclamatiei de la Bucuresti din 6 martie 2018. Aceasta a fost depusa la diverse grupuri din Parlament in 6 martie 2018 si exista speranta ca se vor pune in aplicare puncte din aceasta Proclamatie. In presa audiovizuala, scrisa si presa online s-a sustinut ideea ca lumea protesteaza in piata si ca nu exista lideri si cerinte. Lideri nu vor exista in continuare pentru ca manifestatiile cu lideri au avut tendinta in trecut sa fie inabusite prin atacurile asupra acestor lideri. Dar in schimb din piata s-au adunat cateva idei principale in acesta Proclamatie. Acum sunt cerinte si o voce comuna care sa sustina aceasta Proclamatie.

Am trecut de cate ori am avut timp prin piata si am intalnit oameni interesanti cu care am schimbat opinii. Lumea in piata nu este adusa cu autocare, lumea vine in piata din convingere. Simplu fapt ca numarul lor este unul mic poate sa fie un semnal de alarma al faptului ca acolo NU avem populatie platita sa manifesteze. Dorinta noastra in piata este ca poporul roman sa capete incredere in fortele lui si sa iasa la protest impotriva abuzurilor de care avem parte. Cu totii circulam si traim in tara asta care este prost gestionata si in defavoarea noastra.

Lumea in piata solicita un trai decent intr-o tara cu legi aplicate corect si care sa ajute in dezvoltarea traiului din aceasta tara.

Daca doriti sa intrati in dialog pe marginea acestei Proclamatii o puteti face pe grupul PROCLAMATIEI de facebook: Proclamatia de la Bucuresti- 6 martie 2018

Proclamatia:

„Vrem un viitor pentru romani, nu pentru politicieni”

1. Schimbarea Constitutiei, in conformitate cu realitatile actuale si de viitor ale Romaniei, care sa cuprinda:
Scoaterea imunitatii parlamentare cat si a super-imunitatii membrilor CCR
Separarea functiilor executive de functiile legislative, niciun membru al guvernului sa nu fie parlamentar.
Acordarea presedintelui Romaniei a ”Dreptului de Veto”- Parlamentul nu poate demite presedintele dupa exercitarea actiunii extraordinare a ”Dreptului de Veto”.
In cazul in care un presedinte este suspendat si revenit in functie conform vointei populare, prin referendum, parlamentul se dizolva imediat ce Curtea Constitutionala ia act de vointa populara si dispune reinvestirea presedintelui.
Niciun presedinte interimar nu poate semna documente ce contravin intereselor cetatenesti, gen OUG 13, sau alte tipuri de documente care servesc interese de grup.
Bogatiile din subsolul Romaniei sau de la suprafata nu se vor vinde.Rezolvarea unei astfel de probleme se face DOAR prin referendum popular.
Scăderea la 300 a numărului de parlamentari,
interzicerea traseismului şi al alianţelor politice după alegeri.
Aplicarea Punctului 8 al Proclamatiei de la Timisoara,conform cerintelor actuale, respectiv, ″fara persoane cu condamnare penala in functii publice″⁣-
Cetatenii, altii decat politicieni, care aspira la demnitati publice, nu pot candida daca au dosare pe rol sau sunt condamnati.
Partidul politic, care prin deciziile sale, aduce atingere interesului public si national, sau orice altceva ce contravine flagrant cu morala, cu legile si Constitutia, sa fie considerat de facto, scos in afara legii.
Niciun politician condamnat, cu suspendare sau cu executare, să nu mai poată ocupa o funcţie în Stat.

2. Modificarea Codului Penal si de Procedura Penala:
Cercetarea unui parlamentar sa se faca imediat ce un organ de cercetare penala declanseaza actiunea, fara niciun acord din partea camerei sau a plenului si cu maxima celeritate. La fel pentru orice membru al guvernului. Politicianul este obligat sa se supuna imediat cercetarii, refuzul insemnand majorarea pedepsei cu un sfert din pedeapsa stabilita de instanta de judecata.
Dosarele care contin fapte de coruptie, devalizari ale banului public si care au fost inchise sau ”solutionate” favorabil faptuitorilor, se vor reacticva si se va proceda la recuperarea prejudiciului.

3. Modificarea Legii Electorale
Reducerea pragului de semnaturi necesare pentru a candida
Alegeri locale in 2 tururi
Introducerea rapida a votului prin corespondenta si a votului electronic.
Sanse egale tuturor partidelor, inclusiv in ceea ce priveste pozitia pe buletinul de vot (sa aiba un caracter aleatoriu)
Reprezentativitate parlamentara corecta si proportionala pentru diaspora romaneasca, ceea ce trebuie sa duca la distribuirea echitabila si corecta a numarului de parlamentari care reprezinta diaspora.
Limitarea, la doua, a numarului de mandate in parlament.
4. Reforma reala in Guvern, Administratie si Managementul institutiilor statului:
Functiile publice sa fie ocupate in baza unui concurs prin transparenta si departe de orice imixtiune politica. Nu pot ocupa functii publice de conducere, in toata diversitatea lor( conducatori de institutii, directori, directori-adjuncti, directori economici,directori administrativi si tehnici, sefi de cabinete juridice, sefi de diferite departamente,sefi de birou), membri niciunui partid. Exceptii: ministrii si secretarii de stat
Punerea imediata in aplicare a procedeului ”e-guvernare”- care inseamna punerea imediata si obligatoriu a tuturor deciziilor si actelor normative, atunci cand vorbim de institutii finantate cu bani publici.Exceptii controlate, pot fi in decizii strategice ce tin de siguranta nationala.
Infiintarea unui Oficiu National de Atestare in Functii Publice, subordonat Ministerului Invatamantului -supravegheat de institutia procurorului general.
Firmele patronate de membrii de familie ai functionarului public,stabiliti la punctul 4, inclusiv consilieri locali, consilieri judeteni si consilieri ai persoanelor politice aflate in functie, nu pot avea contracte cu statul.

5. Modificarea legilor, dupa cum urmeaza:
Cand exista prejudiciu, nicio decizie judecatoreasca nu poate fi cu suspendare.
Diminuarea pedepsei inculpatului,in acest caz, se face doar cu restituirea integrala a prejudiciului la care se adauga un spor, reprezentand un sfert din prejudiciu, reprezentand daune morale si materiale savarsite impotriva interesului public.
Scoaterea conditiei de ”puscarias-scriitor” ,care a avut ca scop diminuarea pedepselor.
Inasprirea pedepselor pentru acte de coruptie, de 50 de ani, fara drept de recurs
Nicio pedeapsa nu se diminueaza fara recuperarea prejudiciului.

6. Modificarea Legii Audiovizualului 504/2002 :
Functiile membrilor CNA nu sunt politice iar aspirantii nu pot fi numiti politic
Depolitizarea Consiliului National al Audiovizualului (CNA), cu CNA subordonat unei Comisii parlamentare, stabilite in acest sens.
Sanctionarea drastica a televiziunilor care emit stiri false, alarmiste, presupuse actiuni care destabilizeaza si care, prin efectele lor creeaza emotie populara negativa.
Inchiderea posturilor de televiziune care in mod vadit manipuleaza prin informatiile difuzate.

6. Schimbarea si reactualizarea Codului de Procedura Fiscala
– Dupa hotararea data de instanta de judecata, institutia publica abilitata cu recuperarea prejudiciului, respectiv ANAF, se va conforma imediat si va proceda la recuperarea prejudiciului, in maxim 3 luni. Orice incercare de tergiversare sau amanare a recuperarii prejudiciului, de catre ANAF, sa fie considerata o fapta grava, de complicitate si favorizare a infractorului.

7. Schimbarea Legislatiei Muncii
Eliminarea pensiilor speciale, totul va fi conform cu principiul contributivitatii.
Abrogarea OUG 3/2018 sau regandirea ”revolutiei fiscale” sau intocmirea unui cadru legislativ de compensatie pentru salariile diminuate.In acest sens, propunem ca obligatiile angajatorului, trecute angajatului sa fie considerate parte contributiva a angajatului, la fondul de pensii, iar acest lucru sa duca la mariea ”punctului de pensie”.
Interzicerea cumulului de pensie-salariu, pentru pensiile mai mari de 3000 lei.
Nu este considerata vechime in campul muncii, perioada ocuparii unei functii publice, a persoanele care,prin natura deciziilor lor, au adus grave prejudicii imaginii si demnitatii cetatenilor si ale caror efecte a dus la moartea si mutilarea oamenilor. In aceste situatii, persoanei in cauza, i se va acorda o pensie echivalenta cu minimul pe economie iar celelalte drepturi dobandite prin functie, se suspenda.
8. O Lege a Ilicitului:
Identificarea averilor ilicite cat si recuperarea extinsa a prejudiciului.Persoanele care ascund dobandirea unor bunuri,sau, dobandirea unor bunuri pe numele altor persoane, cat si persoanele care accepta sau au acceptat acest lucru, vor avea pedepse cuprinse intre 5 si 10 ani de privare de libertate, in cazul in care nu declara realitatea.
Imobilele dobandite in afara granitelor tarii,de persoane care au fost si sunt in functii publice, vor fi declarate.
Imobilele dobandite de cetateni romani, dar care muncesc in strainatate, vor fi declarate, dar NU IMPOZITATE.
Regula de neimpozitare se aplica si castigului salarial pentru romanii care muncesc in strainatate.

9.Modificarea Registrului Agricol:
Interzicerea vanzarii pamantului agricol cetatenilor altor state. In schimb pot lua pamant in arenda pentru activitati agricole.
Modificarea Legii Fondului Funciar 18/1991:
In cazul in care o entitate juridica sau cetateni care au achizitionat terenuri, constructii, cat si alte tipuri de achizitii, si care, conform declaratiilor trebuia sa li se dea un rol, fara a se intampla acest lucru, dupa 2 ani, statul trebuie sa le revendice si sa le nationalizeze, fara niciun fel de despagubiri.

10.Simplificarea şi clarificarea cadrului legislativ privind funcţionarea societăţilor comerciale
Interzicerea pe teritoriul Romaniei a firmelor off-shore care se sustrag taxelor si impozitelor legale.
Interzicerea ”actiunilor la purtator” si transparentizarea componentei administrative a societatilor comerciale.
11.O noua Lege a Silviculturii:
O noua lege a silviculturii care sa cuprinda protejarea pădurilor şi înăsprirea pedepselor, în cazul exploatărilor ilegale, care sa fie considerate ”atac la siguranta nationala”.Pedepsele, in acest caz, sa fie de pana la 50 de ani de puscarie.
Interzicerea taierii padurilor pe o perioada stabilita de cetateni.
12. Completare la Legea CCR, nr 47/1992
Ridicarea super-imunitatii judecatorilor CCR si stabilirea situatiei de raspundere si responsabilitate in fata unui Consiliu National al Magistratilor.
Niciun membru al Curtii Constitutionale sa nu fie provenit din baza de cadre a vreunui partid.
Cetatenii sa poata sesiza rapid si direct CCR-ului orice problema care tine de o decizie aplicata.
Membrii CCR sa fie alesi prin vot direct, cu un mandat de 5 ani. Limitarea calitatii de membru CCR, la doua mandate.

13. Modificarea Legii 35/1995- Avocatul Poporului
Alegerea directa prin vot a ”Avocatului poporului” – cu subordonare Presedintelui Romaniei.
Sa aiba in responsabilitate si sa fie obligat in a opri pe o perioada rezonabila, o actiune de tip Ordonanta de Urgenta, pentru a se putea aduce la cunostinta publicului efectele acestui act normativ.

14. Desecretizarea contractelor ce au dus la instrainarea bogatiilor tarii, cat si a altor contracte care au devalizat bugetul public.

15. Impozitarea bisericii si a cultelor religioase

16. Revenirea teritoriului din ”Dosarul Belina”, cat si proprietatile altor persoane, dobandite prin instrainarea proprietatii statului- prin diferite metode, sa fie trecute urgent in patrimoniul statului, fara despagubiri pentru investitiile facute.

17. Modificarea regulamentului de functionare a Parlamentului:
Eliminarea deciziei celor doua camere parlamentare care interzice accesul cetatenilor la sedinte, prevalandu-se de situatii de aprobare de la fel de fel de comisii
Reactivarea conflictului de interese in cazul parlamentarilor ce-si angajeaza rude.
Desfiintarea ”comisiei Iordache”. Demisiile membrilor comisiei ce au orhestrat revenirea OUG 13 prin parlament.
Demisia dlor. Liviu Dragnea si Calin Popescu Tariceanu din Parlament.
Stipularea expresa in Regulamentele de functionare a celor doua Camere, obligativitatea deciziei de suspendare a oricarui parlamentar, daca este instiintat ca i se imputa o fapta penala. Revine in functie dupa cercetarea dispusa de autoritatile statului.

18. Modificarea Legii 14/2003, privind partidele politice:
a) Partidelor politice le este interzis sa sustina si sa propuna in functii publice, sau orice alta candidatura, a persoanelor care:
au un dosar penal pe rol,
sunt condamnate, fie cu suspendare, fie prin executare.
b) Partidelor politice le este interzis sa mai aiba membrii cu probleme penale in structurile de conducere.
19. Incetarea modificarii Legilor Justitiei, fara o consultare publica si de specialitate.
20. Dispozitie de Guvern ca Piața Victoriei sa fie un spatiu rezervat manifestărilor civice, culturale si de natura sindicala.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *