Reusita unei campanii

blogging blur business gutenberg
blogging blur business gutenberg

Lumea blogurilor migreaza usor, usor inspre SRL din pozitia de pasiune. Acum 6-7 ani totul a inceput ca o pasiune pentru multi dintre cei care il practica si azi, iar pe parcurs s-a transformat intr-o mica afacere.

Nu e un lucru rau ca se transforma in SRL cat timp isi asuma responsabilitatea unui SRL si nu cere mila de la public si de la colegii de breasla. E ca si cum mi-as deschide eu o firma de „tunning” pentru carute si as cere si celorlalti care intra in piata pe produsul meu sa fie solidari unul cu altul pentru consolidarea pietii. Fiecare trebuie sa traga pentru bucata lui, s-o faca competitiva si sa imbie clientul sa-si verse banii in serviciile oferite de el.

De 4-5 ani aud aceeasi poveste de solidaritate in piata online pentru a aduce clientul sa investeasca in publicitate online. Daca intervii in piata si comentezi anumite campanii esti automat trecut la „hateri” si piata incepe porcaiala generala specifica activitatii poporului roman. Sunt eu vinovat pentru fuga clientului sau esti tu vinovat ca nu esti pregatit pentru minimizarea unor efecte negative din piata? Am nimerit la un moment dat intr-un manual american de vanzari, in care mi se povestea cum transformi un client nemultumit intr-un vector de reclama indirect. Tehnica lor se bazeaza pe atragerea clietului nemultumit intr-un forum de discutii unde la final primeste „o bonificatie”. In functie de profil bonficatia poate sa fie una materiala sau una spirituala, de respect de sine. Clientul astfel rasplatit va prezenta serviciile tale sub aspect pozitiv si altor potentiali clienti.

Lupta pietii online trebuie sa se axeze pe rezultate sub presiunea investitiei. Romanul s-a obisnuit sa incaseze fara sa ruleze cheltuieli. Practic el vrea venituri cu investitie zero – daca este posibil – si cu „mokangeala” de la cunoscuti, in virtutea cresterii unei piete. Foarte putini se concentreaza sa faca o campanie buna care sa ma cheme la actiune pe mine. Majoritatea se fac cu „pls RT”, „pls Like”, „pls scrie si tu”. Am umblat pe site-urile straine si am dat de multe ori Like, RT si am scris despre, doar pentru ca erau campanii facute cu simt de raspundere si care ma chemau la actiune. Marea lupta ar trebui sa se dea pe calitatea serviciului oferit.

M-as bucura sa aud si la noi de astfel de campanii si dupa sa auzim de specialistul X in domeniu si de conferinte la care ei sa vina sa impartaseasca din experienta lor. Un meserias bun il recomanda rezultatele proiectelor, nu cumetriile din piata.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *