.ro intre mit si adevar

fanel.ro icon
fanel.ro icon

Am avut placerea ieri sa comunic cu un om din spatele unor proiecte dezvoltate pe internet care n-are legatura prea mare cu mediul online din mainstream.

Pret de jumatate de Bucuresti parcurs cu masina am discutat despre problemele .ro-ului vizavi de .com in contextul monetizarii. Dincolo de povestile care ni se vand prin ziare si pe bloguri realitatea este una sumbra cand vorbim de internetul romanesc. Un pachet prea mic pentru un castig mare.

Exista un numar mic de castigatori si acestia isi au succesul in relatiile pe care le-au dezvoltat inca de la inceputul epopeei internetului romanesc. Multi sunt convertiti din presari si au invatat care sunt deal-urile in ceea ce priveste miscarea banilor in publicitate. Tu te transformi dar relatiile ti le pastrezi.

Ni s-au prezentat nisele ca un „must do” pentru o piata in crestere, dar nisele n-au rezistat daca n-au fost sustinute artificial de vedete in materie. Nu poti vorbi de o piata sustinuta artificial ca o piata. In momentul in care cererea si oferta se intalnesc doar pentru a crea impresia unei piete nu se formeaza o piata concreta.

Mit-ul niselor a trecut castigand proba timpului tot proiectele comune care sunt sustinute de trendsetteri autohtoni. Victimizarea reprezinta in continuare un segment puternic in piata, alaturi de sex fac imbatabila lupta pentru trafic. Unde mai pui ca un feed plin de stiri importante pe care le dai primu’ iti aduc celebritatea imediata. Aplici victimizarea furtului si iata vedeta aparuta in 2 pasi si 3 miscari.

Pana la urma concluzia discutiilor cu omul care lucreaza pe online dar care se tine departe de online0ul romanesc este ca mai avem ceva timp pana sa intelegem cu adevarat cum trebuie sa utilizam piata, pana atunci testam receptivitatea unor colective de populatii. Vrem sa avem succes trebuie sa iesim in .com pentru a invata cum se lucreaza in conditii de concurenta.

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*