Un client fericit este un agent de publicitate!

Toti ne luptam sa fim pe locul I in cautarile Google. Toti ne luptam sa fim cei mai propagati pe Twitter, Facebook si cine stie ce alta retea de socializare. E o lupta suprema pentru a gasi un punct de intrare intr-o piata prea obosita de reclame.

Scriem , propagam si apoi stam cu ochiul pe google.com pentru a vedea „cat de sus pot eu sar”, vorba cantecului. Si cand ajungem sus ne panicam pentru ca nu stim ce trebuie sa facem mai departe. Si scriem in continuare si propagam si iar stam cu ochii pe motorul de cautare. Ajungem atat de obsedati incat ne stim vecinii de motor, ne cunoastem competitia mai bine decat isi cunosc ei produsul.

marlani.ro
marlani.ro

Am ajuns sus si suntem cautati pentru produsul pe care-l vindem. Suntem CEI MAI BUNI! Ne simtim puternici si incepem sa ne comportam „romaneste”. Avem un client din care castigul este unul mic si imbatati de locul in care am aterizat pe firmamentul internetului, imbatati de solicitari din partea posibililor clienti, incepem sa triem de parca  brusc suntem miliardari odata ce am aterizat in top clasament. De ce refuzam!?! Suntem prea mandrii si nu putem sa alergam pentru 3 lei. De ce sa ne deplasam pentru un client din care putem sa castigam 5 lei!?! Pana mai ieri cand eram in fundul clasamentului luam orice client chiar si daca aveam un castig de 1 leu. Fiecare client era important! Gresit, fiecare client este important indiferent de pozitia in care te regasesti. Este fix comportamentul pierzatorului anonim care pierde pe masura ce-si doreste tot mai mult sa castige. Si ori de cate ori  mai pierde, el doar creste riscul crezand ca recuperezeaza tot, jinduind chiar si la intrarea pe profit.

Americanul e mai practic si crede ca pana si un client din care castigi 2 lei iti poate aduce mai tarziu sute de lei profit. Sa presupunem ca avem un client multumit de la care avem castigat 2 lei. Cei 2 lei sunt de fapt un minus caci produsul vandut  necesita o munca a unor oameni platiti: un om de vanzari, un om de contabilitate care iti face un NIR la produs, un pachet de reclama pe care l-ai platit pentru ca acel client sa gaseasca produsul, etc . Daca faceti un efort sa oferiti clientului satisfactia de moment acesta isi poate aduce aminte de dumneavoastra pentru a  va promova mai departe unor cunoscuti ce au nevoie de o lucrare. Americanu’ zice ca: „An happy client is a advertising agency!”

Sa ma dau exemplu pe mine. Am avut placerea sa lucrez foarte bine cu o firma care se ocupa de montajul de acoperisuri (tigla metalica de la BDF Roof System). Niste oameni minunati ce mi-au fost recomandati de un alt meserias. Pana la ei am avut mentalitatea unui roman si am ales „meseriasi de ocazie” care mi-au instalat 3 tipuri de acoperisuri. Evident, prin toate cele 3 a trecut ploaia! Ajuns la capatul puterilor am cautat OFERTA! Si am gasit-o. Lucrarea a fost executata impecabil si eram socat ca vad muncitori care muncesc in timpul programului si nu trag de timp in dulcele stil dorelian. Mi-au dat termen de executie 4 zile, dar in 3 zile si jumatatea aveam lucrarea predata. Un exercitiu de forta!

Fiind un roman cu mentalitate proasta am intrebat daca nu pot sa-mi faca si alte lucrari. Un concept gresit pe care l-am invatat in anii de pierzanie. Seful echipei mi-a spus ca-si cere scuze, dar ei prefera sa lucreze doar ce au invatat. Am ramas socat, avand in vedere ca pana la echipa aceasta meseriasul  roman stia sa faca orice. Erau specializati sa dea rasol in toate domeniile in care tu aveai nevoie de un meserias. Practic pana la final daca un „meseriasul” se pricepea la un singur lucru, nu-l vedeai orbit fiind de executia execrabila a celorlalte lucruri la care s-a inhamat din dorinta de a acumula cat mai multi bani.

Crezi ca am recomandat mai departe un astfel de meserias?!? Nu. Cand aud intrebarea „Cunosti un meserias care ar putea sa-mi …?!?”, deja ma panichez retraind toate momentele in care am facut alegerea de a rezolva probleme in sistemul „Dorel se pricepe la Ace, Brice si Carice!”. Cand faci rabat de la bani, iti refuzi si dreptul la calitate.

De aia zic prin urmare, sa aveti grija cand aveti un client si la ce va inhamati. Nu-i oferiti ce nu puteti sa nu-i dati. Cautati atent in privirea lui si serviti-l caci el poate sa fie agentul de publicitate care sa duca vestea mai departe!!!!

Sursa foto: www.marlani.ro

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*