De felul meu ma stiti ca sunt un anti-talent cand vine vorba de mecanica. Insa acum cativa ani am fost implicat intr-un proces de alegere a unui mecanism auto fara sa vreau. Nevoia m-a obligat. Despre ce era vorba? Un disc de ambreiaj al masinii familiei. Ajunsese la limita grosimii de utilizare si cum „mecanicii” familiei nu erau prin preajma eu am fost „desemnat” sa fiu cel care il achizitioneaza.
M-a speriat in primul rand, in procesul alegerii acestuia cati producatori de discuri de ambreiaj exista. Si mai ales cat de multe chestii conteaza in alegerea unui disc ambreiaj calitativ. Si desi pana acum atunci cand mai vedeam unul aruncat prin garaj, il priveam ca pe un disc nefolositor, dupa ce am inteles (vreau, nu vreau!) care este rolul sau in lantul transmisiei, am inceput sa am un soi de respect „aproape” religios. Ba mai mult. Asa cum in multe cazuri e bine sa schimbi anumite componente in pereche cu altele, acum am inteles de ce e atat de important ca atunci cand facem schimbarea unui disc ambreiaj e bine sa nu il schimbam individual doar pe el ci intreg ansamblul. Si incurajarea acestui obicei vine si de la producatori care ofera reduceri semnificative atunci cand se cumpara un kit ambreiaj.
Stiu care este intrebarea care va macina: DAR CU DISCUL VECHI CE FAC? Sigur ca rsapunsul este simplu: LA RECICLARE CU EL. Dar daca va simti cumva atasati de dragele discuri de ambreiaj si nu vreti sa le lasati uitarii, va puteti pune la incercare talentele DIY si sa creati mici nimicuri pentru casa sau gradina. Si daca nu va vine nimic pe moment, va pot ajuta eu cu o idee gasita prin frumusetea de Pinterest: UN CEAS.

Spor la treaba, inspiratie multa si drumuri senine sa aveti cu totii.