Comertul electronic este prost inteles in sistemul de afaceri romanesc.
Lumea s-a obisnuit sa gandeasca asa:” Bai daca imi fac site or sa curga comenzile!”
Visul „afaceristului” roman:”Dupa ce imi fac un site or sa curga cererile de cumparare, eu nu mai angajez nici un vanzator si o sa fac profit de 500 %. In scurt timp imi trag o casa ca aia din Dallas si beau si eu whiskey ca smecherii ;)”
Din pacate drumul de la un site la vanzari serioase trece prin optimizarea site-ului in motoarele de cautarea si pregatirea lui in a ataca fix piata produsului tau. Daca la un site de ziare, presa, blog sunt importante vizitele si traficul, la un site de porfil tehnic finalitatea programului tau trebuie sa fie: numarul de clienti serviti.
Cand te duci sa faci o oferta unei firme de talie mica pentru un site, ti se replica: Vai 200 de euro asa de mult, am auzit ca se pot face si cu 50 de euro?!? La un astfel de raspuns ce poti sa spui?! Ori il pui sa se duca la aia, ori incepi sa-i explici de ce atat e mai bun decat mai mic.
Din pacate in ceea ce priveste comertul electronic in Romania mai are de lucrat pana cand sa aiba o piata optima de clienti si furnizori. Noi inca lucram la educarea clientului de a cumpara de pe net, practic in mintea lui exista un singur gand:”Si daca ma tepuiesc astia, ce-i in mana nu-i minciuna!”
Singura modalitate in care poti educa publicul este sa te duci la el si sa incerci sa mergi pe 0 profit pana cand ii castigi increderea si-l faci dependent de serviciile tale. Deci ca sa schimbam mentalitatea clientului trebuie sa lucram la modificarea mentalitatii furnizorului, cand furnizorul a inteles ce are de lucru si care sunt conditiile reale de profit atunci si clientul va fi mai usor de prins in schema cerere-oferta in ceea ce priveste firma ta.
Adevarat! Un articol de nota 2000 !!! Doar ca nu vom putea educa niciodata clientul in privinta cumparaturilor online, suntem prostiti pe fata si cu „ce-i in mana”.Mai gresesc de asemenea si firmele de web-design ce practica tarife mult prea mari pentru populatia romaniei.Mai intai haideti sa dublam numarul utilizatorilor online si sa ii ajutam sa se „imprieteneasca” si sa inteleaga internetul si apoi vom spera ca vom fi si noi o tara ON-Line!
@Remus Costin: Ba da! oferindu-i promotii pentru produse premium si alocand mai multa resursa pe reclama contextuala si bine targetata. Trebuie sa terminam cu mocangeala de genu:” Lasa ba cunosc eu pe unu de stie si e mai ieftin!”, suntem prea saraci ca sa ne mai permitem lucruri ieftine.
Cand piata magazinelor online va aduna mai multe magazine online decat agregatoare de alte magazine, atunci vom avea o piata functionala.