Imaginează-ți că afacerea ta este un om. Există o piață a afacerilor și acesta trebuie să stea toată ziua acolo, să atragă clienți, să le vorbească și să-și vândă serviciile ori produsele. Piața afacerilor este ticsită de alți mii de omuleți care stau înghesuiți, se împing și încearcă să atragă consumatorul de pe margine. Acesta este mai mereu grăbit și s-a învățat deja cu multe dintre rețetele publicității. Pe multe le știe pe de rost, mai bine decât cei care au o afacere la început de drum. Cum se distinge astfel afacerea ta față de celelalte, în contextul în care, într-un spațiu atât de competitiv, multe dintre ele oferă lucruri asemănătoare? Unul dinte răspunsuri este marketingul direct.
Omul reprezentându-ți afacerea, stând în acea piață, trebuie să-și contureze o strategie care, pe de o parte, să-i asigure o vizibilitate ridicată, iar pe de altă parte, să conducă la îndeplinirea obiectivelor. Și deși pare o aventură de tip SF, este mai ușor decât crezi. Marketingul direct, mai cu seamă prin intermediul facilităților oferite de social media, îți pune la dispoziție o serie de unelte de care te poți folosi pentru a deveni relevant pentru consumatori. Una dintre marile mize pe care le joci constă în faptul diferențierii. Ești pe o plajă plină de alte oferte cu care consumatorul tău este asaltat. Printr-un beneficiu unic și relevant este ca și cum, în piață fiind, ai avea deasupra capului un balon imens. Pe cine crezi că va vedea consumatorul în piața ticsită de oameni (imagini ai afacerilor) îmbrăcați în costum, cu cravata prea strânsă?
Faptul că trebuie să fii prezent pe Facebook, Twitter, Instagram (în funcție de ceea ce vrei să vinzi), nu mai este astăzi un element de noutate. Jocul se poartă la un alt nivel, însumând capacitatea brandurilor de a oferi ceva diferit de competitori și de a completa serviciul/produsul oferit cu o experiență inedită, care să-i lege emoțional pe consumatori de brandul tău. După ce îi oferi un motiv pentru a crede, este benefic să țintești spre crearea unei experiențe umane, calde și primitoare. Până atunci însă, unul dintre primii pași simpli pe care trebuie să-i faci este să fii acolo unde și consumatorii tăi caută, acolo unde se numără liderii și-și fac simțită prezența cei care pot oferi mai mult. Astfel, poți să îți faci simțită prezența în cadrul lista firme București și celei care oferă informații despre firme.
Pentru construirea unei afaceri puternice este nevoie de ani de muncă. Uneori poate fi istovitor, însă mereu va rămâne fascinant, mai cu seamă datorită marketingului direct care îți poate propulsa brandul la un alt nivel. Fie că vorbim de apariția pe o astfel de listă info firme, un prim pas simplu, fie că vorbim despre investiții în cazul comunicării online, cea care poate consolida experiența despre care am vorbit, afacerea ta va crește și se va individualiza.
Reîntorcându-ne la exercițiul imaginativ de la început, te rog să închizi din nou ochii. Marketingul direct înseamnă să-i dai șansa omului aflat în piața aglomerată (afacerea ta) să-și găsească cel mai bun loc, vizibil pentru consumator, cel mai atrăgător și plin de experiențe. Ne vedem printre lideri!
Noa, hai ca-mi imaginez. E om. Ce facem acuma ?
Cauta cel mai bun loc vizibil pentru consumator!