
Internetul a fost/este/va fi Raiul afacerilor fara obiect de activitate. Toata lumea detine un site in care ti se vinde solutia optima pentru a deveni multimilionar in dolari/euro/puncte paypal sau un agregator de informatie legate de firme, restaurante, masini, femei, forme de affiliate, reclame, internet, afaceri … si lista poate continua.
Realitatea este ca suntem o tara de evanghelisti ai castigului fara castig. Tragem cu greu de 2-3 lei castigati pe conturi de affiliate/adsense si ne falim cu produsele luate in teste de la fel de fel de firme, dar in realitatea bugetul nostru e unul bazat doar pe productia din job-ul corporate la care prestam zi de zi.
La inceputurile blogosferice ale internetului romanesc toti care aveam un blog eram „antreprenori”/”freelanceri”. Moda cartilor de vizita ne transformasera brusc in atreprenori fara obiect. Cu totii pastoream bloguri generaliste in care comentam stiri de pe agentiile de presa si site-uri generaliste si visam c-o sa ajungem multimilionari din agregarea de informatie. In timpul liber infieram cu manie proletara activitatea presei romanesti, pandind orice mica greseala ce se strecura in munca lor de zi cu zi. Noi eram viitorul si groparii sistemul de jurnalism clasic. Asta pana cand au inceput sa migreze jurnalistii catre bloguri si sa se omogenizeze piata.
Si brusc „discoteca era prea mica sa mai stai in cap”. Am inceput sa uitam de cearta bloggeri vs jurnalisti si sa ne stabilim contacte printre ei. Am inceput sa intelegem ca televiziunea si presa sunt forme de reclama bune pentru site-urile noastre, desi in multe texte propovaduiam moartea sigura a acestor medii de reclama.
In final uitam sa contabilizam rezultatele mintindu-ne ca putem sa facem „afaceri online” fara sa investim. Intotdeauna varfurile se bazau pe relatii pe care la un moment dat sau altul le-au injurat, astfel piata a fost mereu cu un pas in urma lor. Totul va tine pana cand cineva cu aplecare spre risc va investi destul cat sa decaleze topurile si sa oblige piata sa se reaseze sub o alta forma. Dar pana atunci ne vom minti ca suntem competitivi bazandu-ne pe bisericute online care ne mentin pe linia de plutire, trunghiul succesului: like,share,rt!