Practic fiecare an aduce cu el un nou serviciu de masurarea a e-penisului(cat de influent esti tu ca „organ” de online) si toate sunt proiecte de succes care ajuta oamenii online sa nu se mai simta singuri. Pai pentru ce sa fie toate aceste servicii daca nu pentru iluzia multimilor care te aclama. Daca nu-l impuscam pe Nicolae si Elena Ceausescu probabil la ora asta erau cei mai influenceri in lumea online, daca mai traiau bineinteles.
Ideea de tatuc se copiaza in fiecare domeniu indidferent de mediu. Treaba e simpla: unul se cocoata in functia de lider si ceilalti incearca sa-l pacaleasca ca el e liderul.
M-am indepartat in ultima vreme de lumea online canalizandu-mi energiile negative spre a invata ceva productiv. De ce energii negative? Alea pozitive nu prezinta interes pentru ingroparea alterego-ului in spatele informatiei.
Asadar in ultima vreme studiez din plin alte meleaguri ale lumii online, continutul. Continutul in forma pura si alterata dincolo de legaturile bazelor de date 1-la-mai-multi sau mai-multi-la-si-mai-multi. Daca vrei sa ai succes intr-o afacere online trebuie sa trasezi limite si granite intre cel care produce continutul si cel care-l pune in valoare. Fiecare bou la o caruta trebuie sa traga un volum egal de munca, daca un bou trage mai mult si altul mai putin atunci se naste sindicatul.
Ce greseli sesizez:
– Lipsa unui numitor comun in ceea ce priveste lumea SEO, fiecare cunoaste lectia lui. Practic SEO e ca leacurile babesti romanesti: nici unu nu le aproba, dar toata lumea le utilizeaza.
– Am descoperit ca lumea are o aplecare tot mai mare spre irosirea de bani offline in speranta ca ii va ajuta online. O pozitionare dubioasa practicata cu fundu’ si fara o analiza atenta pe piata si puncte de interes. Sa facem sa fie bine, cum ar zice Gheorghe Hagi.
– Nu avem educatia exercitiului. Suntem un popor mult creativ si prea putin orientat spre castig, de aia ne aparam „raul,ramul” si mai putin facem afaceri pentru profit.
– Nu te poti plange ca nu ai continuitate cand oferta este slaba si iluzia se formeaza prin socializari anemice si kitschoase. La final ai tras linie si profitul e pe minus; tonusul e bun, dar lipseste motivarea. Nu te mira cand ramai doar tu si iluzia, ce sadesti aia primesti.
Cam atat de pe klout-eria!