Unul dintre multe neajunsuri ale afacerilor care activează pe o piață aglomerată rezidă în lipsa vizibilității și a notorietății. Cu toate că brandurile își creează site-uri, pagini oficiale de Facebook, au produse atractive și oferă beneficii unice, nu reușesc întotdeauna să ajungă la clienți. Rămân îngropate în mediocritate sau, și mai rău, ies de pe piață, poate pe nedrept, având în vedere că puteau oferi ceva diferit. Pentru că trăim într-o lume în care cântărește enorm și cum spui lucrurile pe care crezi că trebuie să le transmiți și este necesar să reprezinți o experiență inedită pentru public, marketingul direct este necesar.
Fără doar și poate, în simbioză cu celelalte metode de promovare, el își face iscusit treaba și oferă uneori soluții simple și eficiente. Apariția pe anumite liste, cum ar fi lista de firme București sau cea care oferă info firme te plasează într-un spațiu dedicat afacerilor, interactiv și folositor, tocmai pentru că oferă o prezentare profesionistă diverselor branduri și le cotează ca fiind importante. În fond, fiecare acțiune de marketing sau promovare mărește importanța afacerii, îi îmbunătățește imaginea și îi crește șansele de a putea experimenta.
În lupta pe care afacerile o poartă pentru ocuparea primei poziții și rezervarea unui loc în mintea consumatorului, ori apariția în setul acestuia de branduri alese, fiecare pas poate asigura succesul ori dimpotrivă. De aceea, accentul trebuie să cadă asupra pașilor atent calculați care, fără a impune costuri uriașe, să ofere rezultate măsurabile. Având la îndemână toate instrumentele pe care social media ni le pune la îndemână, ne rămâne să le alegem pe cele potrivite. Cum importantă este consumarea câtor mai puține resurse și obținerea unor rezultate foarte bune, apariția pe lista de afaceri București nu poate fi ignorată.
Piața afacerilor se accelerează în fiecare zi, prin impunerea constantă a unor noi norme de raportare la clienți. Posibilitățile din social-media dictează adesea racordarea la noile tendințe și atrag un semnal de alarmă asupra necesității fiecărei afaceri de a-și stabili un plan de bătaie, în ceea ce privește puterea de individualizare.
Unul dintre elementele importante, fără de care nu putem vorbi despre diferențiere, și cel mai greu de atins de altfel, în cazul în care nu apelăm la instrumentele potrivite, necesită folosirea marketing-ului direct. Cu cât ne este mai clară imperiozitatea conturării unei experiențe în jurul brandului nostru, cu atât alegerile de marketing și promovare făcute nu vor mai fi doar niște obiective trasate la început. Important este ca prin activitățile de marketing desfășurate să te poți individualiza și să ocupi un loc fruntaș, astfel încât, în timp, să poți impune un produs/serviciu, fără a fi nevoit mereu să urmărești spatele competitorilor lideri.
Adresându-te segmentului tău de public, într-o manieră diferită, care să îi demonstreze în timp că doar prin intermediul afacerii tale poate obține anumite beneficii pe care nu le pot primi de la nici un alt competitor, reprezintă una dintre cele mai bune căi pentru a deveni relevant. Unicitatea, relevanța și oferirea unei experiențe este una dintre rețetele cele mai gustoase ale succesului, Însă, până la cireașa de pe tort, să pornim la drum făcând primii pași. Să fim acolo unde se dă startul fiecărui joc, pe info firme despre cele mai importante firme românești.