Raspunsuri la intrebari: Ganduri de freelancer la drum de seara
Oare are rost sa incerci sa pui in practica strategiile invatate de pe .com, daca proiectele tale nu depasesc granita .ro?
.com vs .ro trebuie abordare diferita avand in vedere ca piata difera ca populatie de aplicatie.
Probabil se poate adapta informatia de pe .com pe .ro dar cu implicarea si unor studii interne vizavi de piata pe care vrei sa intri.
Oare chiar este bine sa inlantuim conturile de Twitter, Facebook, LinkedIn?
Nu stiu cati clienti vor intelege investitia in cercetare preliminara, de obicei clientul vede internetul ca pe o closca cu puii de aur de unde scoti bani fara sa bagi. Aici vina e colectiva pentru ca foarte multi am supraevaluat castigurile noastre pentru un selfesteem ridicat.
Pe .ro nimeni nu citeste mesajele pe linkedin. Am incercat eu interactionarea acolo si nu a existat nici un raspuns. La fel am patit si pe timeline-ul bestjobs.ro
Pe Romania twitter-ul e doar un mirc chat, linkedin-ul este o forma de socializare business pe care n-am reusit sa o invatam inca si Facebook-ul e un haos informational.
Exista bloguri de nisa in Romania? Daca da, unde le gasim?
Oare te mai poti numi nisa, daca ai un blog pe IT&C in Romania?
E ok sa iti inspiri site-ul dintr-un concept – design al unui site dintr-o alta tara?
Nise, bloguri, furt de imagine. E ok sa te inspiri daca nu furi continutul ca nesimtitul, laudandu-te cu asta. Daca faci o nisa cu continut tradus de afara iar e de porc.
Ideal ar fi sa existe originalitate.
Ce inseamna consultanta in Romania? Idei, strategie sau si implementare partiala?
Consultanta in Romania e frectie. Eu n-am vazut cifre clare si tabele. Am vazut doar laude si glorii nesustinute de cercetari.
Freelancing sau firma cu 3-4 angajati? Ganduri de freelancer
PFA si colaborari sub diverse alte forme pana cand se justifica infiintarea unei firme. Tarasc un hoit de firma dupa mine si nu e tocmai placut. Pasii mici sunt de preferat in fata pasilor mari facuti fara acoperire.
Bonus: Nu inteleg de ce in Romania unde si aurolacii de la stop au auzit de youtube, firmele nu utilizeaza canale personalizate pentru campanii serioase?!?
Creative Freelancer Conference 2010: Tribes! from Dyana Valentine on Vimeo.