Ieri jucam cu ai mei rummy pe etalate si am observat un joc dubios in jocul tatalui meu. Dadea jos tot felul de piese cu punctaj mare si pastra piese cu punctaj mic.
N-am inteles jocul pana la final cand nu m-a rabdat inima si am intrebat de ce? Mi-a zis ca e o strategie pe care o aplica cand nu are formatiile care ii convin si-si face jocul incercand sa pacaleasca adversarul, cacealma. Mi-a mai zis ca o carte buna care asteapta alte doua carti cand restu’ jucatorilor sunt etalati te incurca si mai tare facandu-te sa pierzi puncte pentru ca ramai blocat in executarea formatiei de puncte mari. O lectie de teorie a jocurilor si negocierilor de la un om care nu cunoaste aceasta materie.
Aceeasi strategie o putem aplica si-n cazul pietii online care de 2 ani de zile incearca sa reincalzeasca subiecte apuse sau sa readuca la viata proiecte care s-au lansat moarte.
Pai strategiile de marketing si negocieri cum crezi ca s-au nascut? A existat la un moment dat un nene cu feeling si o idee, precum taica-tu, pe care a aplicat-o nu neaparat in afaceri, ci in viata de zi cu zi. Apoi, unul mai atent a observat si a aplicat metoda in biznis. Cand metoda s-a extins si diversificat, a venit unul cu minte structurata si chef de scris care si-a zis sa adune astea intr-un manual. Si uite asa au aparut cartile de strategii in marketing si negocieri, teoreticienii si profesorii acestor discipline.
Si da, si nu. Unii o fac nativ din practica, altii o descopera matematic. Amandoua partile ajung la acelasi rezultat doar ca ultimii dezvolta subiectul impingand limitele ecuatiei.