Mic.ro isi traieste visul prin urmasii lui [2015]

Mic.ro

Cand Dinu Patriciu a spus ca aduce in piata un competitor serios pentru magazinele de cartier am fost sceptic in legatura cu puterea de penetrare intr-o piata conservatoare.

Pe de o parte am avut dreptate, avand in vedere caderea rapida pe care a inregistrat-o afacerea Mic.ro. Dar pe de alta parte a dat aripi marilor retail-eri sa investeasca in magazine de cartier in regim de francizare.

Mic.ro in piata jucatorilor de retail!

Marii jucatori din piata de retail sunt intr-o expansiune nebuna. Fiecare alearga sa prinda un spatiu comercial cat mai bun pentru afacerea lui. Au fost cei de la Mega Image care au avut o dezvoltare rapida in ceea ce priveste arborarea steagului Mega pe cat mai multe locatii, acum e randul si competitiei sa intre in jocul pietii.

Publicatia Retail&FMCG pune la dispozitia celor interesati cateva date privind cerintele prin care puteti lucru sub brandul de franciza Shop&Go de la Mega Image si Express de la Carrefour.

Competitia din piata de retail

Competitia este benefica pentru ca aduce o imbunatatire a calitatii produselor vandute si o dinamizare a pretului in favoarea cumparatorului. Mic.ro pare ca este si el in competitia asta. 

Tare imi este teama ca  marile lanturi vor intra intr-o situatie de oligopol, ceea ce duce la blocarea preturile si a ofertei de produse, astfel incat veniturile lor sa fie in crestere si calitatea in scadere.

In ultima perioada am observat ca tendinta managerilor romani sau celor straini care ajung sa lucreze in Romania este de a fraterniza cu competitia in scopul de a bloca piata doar pentru profitul prezent. Cand teoretic noi trebuia sa preluam modalitatea de lucru din economiile lor mature.

Protejarea consumatorului

Consumatorul trebuie sa-si cunoasca drepturile si sa sanctioneze ori de cate ori simte ca este calcat in picioare de practicile marilor magazine.

Singurul care are puterea sa schimbe ceva este consumatorul. Cu cat numarul de consumatori educati si constienti este mai mare, cu atat riscul de oligopol intr-o piata este mai mic. Sper ca Mic.ro sa fie un exemplu! 

Comments

comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *